lördag, maj 10, 2008

Vad jag skulle leva på...

Utmanad eller snarare inspirerad av Busluren:

Böcker jag skulle kunna leva på att läsa om....... Harry Potter ligger ju klart nära till hands, men låt säga at tjag fick läsa en serie och bara läsa den serien om och om igen då skulle det nog bli Margit Sandemos "Sagan om Isfolket". Dels för att det är så många böcker - 47 - dels för att jag faktiskt gillar tantsnusk i den lagoma dosen. Omd et inte skulle godkännas och jag bara fick välja en bok så hade det blivit Jonas Gardells "Mormor Gråter", alternativt "Oskuld".

Låt att leva på..... känns svårt så då tar jag ett verk: Svenska mässan av Johan Helmich Roman

Maträtt att leva på....... Ostfondue, men det ska vara Fribourg-varianten.

Dryck att leva på coca light men den Schweiziska varianten jag HATAR sucralos, så i Sverige får det nog bli Mineralvatten med lingonsmak.

Film att leva på blir nog Sound of music - eller tv serien Vänner om man nu får välja en serie - eller Pride and prejudice.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Kul att läsa! VI gillar mycket samma! :)

Kram Cecilia