onsdag, mars 09, 2011

Ett fint idrottsminne


När jag var yngre så var jag mycket på stallet. När man var liten så gick man och beundrade de äldre tjejerna som var så mycket bättre på att rida och som kunde hantera de busigaste hästarna. En gång råkade jag vara i klubbrummet när det var samling inför "Ridskolansdag" då det skulle hållas tävlingar mellan klubbarna i närheten. Vår klubb ställde upp i både dressyr och hoppning, men det fanns också två gymkhanalag. Nu visade det sig att det fattades medlemmar till det ena gymkhanalaget och vår ridlärare Sussie frågade om jag kunde tänka mig att vara med. Det var en stor dag för mig. Vårt lag tränade flera gånger och när den stora dagen kom visade det sig att det gav resultat. Min första blågula-rosett vann jag tillsammans med Hibbe och de andra lagkamraterna från BuRF på Ridskolansdag på Malmö Ridklubb.
Det var fantastiskt!

Inga kommentarer: