lördag, september 03, 2011

Stockholm here we are.

Tidigt som attan åkte jag och Petra iväg med X2000 mot Stockholm. Vi var pirriga och trötta på samma gång.
Vid nummerlappsutlämningen var det massor av folk. Min vana trogen ställde jag upp i alla tävlingar som sponsorerna hade. En träningsresa till Portugal hade ju varit trevligt.
När vi lämnat bagaget på vårt mysiga lilla hostel så promenerade vi genom stan för att träffa pappa klockan tre, som av en händelse varit på möte i Sthlm på förmiddagen. Vi gick längs Dalslandsgatan och gick då följaktligen förbi Astrid Lindgrens hus.
Med pappa gick vi sedan vidare igenom gamla stan där vi såg cowboys vid riksdagshuset. Tyvärr han jag inte fånga dem på bild men lite senare såg vi var de "parkerat" sina hästar.
Pappa poserade vackert med Evert Taube, när vi kikade på vad Gyllene Freden hade att erbjuda i matväg. Efter att ha spatserat runt och läst menyer kunde vi konstatera att den vanligaste rätten var köttbullar. Antagligen efterfrågas det av turister. Vi åt i alla fall på en restaurang som hette Agaton som serverade god italiensk mat. Så nu hoppas jag att vi är kolhyderatsladdade inför dagens lopp.

Inga kommentarer: