tisdag, april 22, 2008

Fördel Obama

Jag är väl egentligen inte särskilt insatt i den amerikanska politiken. I alla fall inte i förållande till mina intelligenta syskon och föräldrar, men lite har jag ju hängt med och även om jag ofta tycker att Michael Moore är dryg och överdriver alldeles för mycket så måste jag säga att jag håller med honom i hans inlägg i det demokratiska presidentkandidat valet. Jag har inte tidigare brytt mig särskilt mkt om om det var så att det skulle bli USAs förste svarte president eller första kvinnliga, de ska ju representera samma parti. Fru Clintons uttalande sista tiden har dock fått mig att dra öronen åt mig och känner att jag - om det nu hade varit upp till mig vilket det Gud ske ov inte är - att Barack Obama är den jag skulle valt.
Ja detta var nog det mest politiska inlägg jag skrivit i den här bloggen och troligen kommer det inte upprepas på läääänge.

Inga kommentarer: