måndag, september 20, 2010

Vecka 1 dag 1

Så kör det igång.

GRUNDUTMANINGEN:

20/9 – 31/10
Under dessa 6 veckor ska förutom veckoutmaningarna (veckoutmaningarna får dock räknas in i nedanstående), detta avverkas:

150 km ska avverkas på frivilligt sätt. Simning, cykling, promenad, löpning, rodd osv.

30 träningspass ska avklaras. Vad som är giltigt som ett träningspass avgör du själv.

1 h i plankan, på knä eller tå, rak eller sidoplanka.

500 armhävningar, på knä eller tå.

20 min jägarvila.

4 intervallpass. Du väljer själv om du vill springa/gå/cykla/simma etc etc. Alla sätt fungerar!

1 stretchpass/avslappningspass/yogapass/meditation per vecka.

1 valfri och personlig utmaning för hela perioden. Det kan handla om precis vad som helst, om träning, välmående, vikt, mat, godisförbud. Etc.

Min personliga utmaning blir att hålla eller minska i vikt och att komma igång ordentligt efter lunginflamationen.

Sedan är det då veckans utmaningar som består av fem maxtest.

Idag gjorde jag Maxtest 1: ”Kom så långt du kan på 30 minuter”
resultatet blev: 3,3 km efter 30 min gång. Jag fortsatte hela "varvet" och höll i princip takten. 5 km på 45 minuter. Det ryckte i benen och det märks att de och jag längtar efter att springa. Men ska jag kunna hålla mig skadefri får jag nog vackert ta det lugnt.


Inga kommentarer: