tisdag, mars 22, 2011

Favoritlivsmedel


Detta är ju en utmaning, så det är väl bara att försöka rannsaka mig själv och försöka lista ut vilket livsmedel som faktiskt är min favorit. Jag älskar ju Kalles Kaviar, men det är ju inget jag måste ha, detsamma gäller messmör. Nej det får nog bli mjölk. Vanlig hederlig mjölk har jag svårt att klara mig utan. Saknar faktiskt den Schweiziska mjölken. Det tog sin lilla tid att hitta en värdig ersättare till skånemejerier, men det gjorde vi och även om skånemejerier har god mjölk så är det något speciellt med Gruyèremjölken. Men mer än mjölken saknar jag Gruyèregrädden, så kallad dubbelgrädde. Grädde med en fetthalt på 45-50%, Den är jättegod, speciellt med maränger och bär.
Nu var det ju favoritlivsmedel jag skulle skriva om........ det går väl att sammanfatta det som så att jag är förtjust i mjölkprodukter.

Inga kommentarer: