söndag, mars 20, 2011

Röd söndag

Var ni i bokskogen, vid Torup idag? Såg ni ett blodigt monster hade ni inte behövt bli rädda. Det var bara jag. Sprang 7km för att få lite backträning, men efter halva sträckan satte näslodet in och även om det stillade sig emellan åt så var det tillslut bara att springa med smått droppande näsa. Jag provade att hålla för näsborren men blodet rann bara ner i halsen och framkallade kväljningar. Nåja, jag tog mig runt på blygsamma 49min men näsblodet sinkade mig en hel del.

Jag var inte ensam i Torup. Det var ganska många som lockats ut av det fina vårvädret, men jag menar att jag åkte inte dit ensam. Både maken, Petra och Nisse, Helena och Chippen var med. Maken och jag matchade varandra så snyggt i våra nya löparbyxor. Se så fina de är, F och W har likadana. Observera "Nordahl" på rumpan.


Inga kommentarer: